Siemens Motor Sürücü Hata Kodları Solar Sürücü Hata Kodları nelerdir

Cevapla
atakale
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 340
Kayıt: Prş Mar 01, 2018 4:52 pm
Konum: Ankara
İletişim:

Siemens Motor Sürücü Hata Kodları Solar Sürücü Hata Kodları nelerdir

Mesaj gönderen atakale » Pzr Nis 10, 2022 1:49 pm

Siemens Sinamics V20 Solar Sistemler için kullanılan motor sürücülerin hata kodları , arıza ve çözümlerin
F1 Aşırı Akım Çekilmesi (Overcurrent)Siemens Motor Sürücü F1 Hatası ve çözümü
İlk önce sürücü üzerindeki (ok) tuşuna basarak hatayı resetleyebiliriniz. Fakat Sürücüyü tekrar çalıştırmadan önce, motor ve sürücüye zarar görmemesi için aşağıdaki kontrolleri yapınız
-Motor Gücü Motor sürücünün gücünden daha fazla.
P0307 nolu parametreye giderek, burada yazan gücü kontrol ediniz. Eğer motor gücü bu değerden küçükse, bu değeri motor gücünün üstünde bir değere ayarlayınız. Motor sürücü bu değeri karşılamıyorsa, sürücünüz motora göre küçük seçilmiş demektir.
- Eğer bu hatayı uzun süredir normal çalışan dalgıç motorunuzda ilk defa görüyorsanız, hata dalgıç motorunun sargılarında oluşan bir kısa devre, veya kabloda oluşan izolayon hatalarından kaynaklı aşırı akım çekilmesi sebep olabilir. Dalgıç motorunuzun kablolarını sürücüden ayırın, sürücüyü çalıştırın hata gittiyse, sürücü çalışıyorsa. Arıza dalgıç motorunda veya kabloadadır.
Avometre ile ölçüm yapınız, eğer fazlar arası dirençler arasında fark varsa motorunuzun sargılarında yanma veya kısa devre oluşmuş demektir.
Fazlar arasında ölçüm yaptığınızda kablo mesafesine göre ve motor gücüne ölçülen idrenç değişecektir.
Bu test esnasında en çok dikkat edilecek nokta 3 fazlı yıldız/üçgen motorlarda fazlar arasında ölçülen değer aynı olmalı, Monofaz yardımcı sargılı motorlarda ise yardımcı sargı direnci daha düşük çıkacaktır , Faz nötür arasındaki değere göre. Detaylı bilgi için forum sayfamızdan dalgıç motor arızaları kısmına bakabilirsiniz.
- Dalgıç motoru kuyudan çıkartıp kabloyu kontrol ediniz, kabloda burulma, kabloda soyulma ve ek yerinde deformasyon yanma varmıdır kontrol ediniz.
- Eğer dalgıç motorı güneş enerjisiyle değilde, şebekeden basliyorsanız veya hem solar hemde şebeke ile besliyorsanız, tpraklama hatasıda olabilir. Motorunuzun veya kablonun bir izolasyon hatası dolayısyla toprağa/suya temasla kaçak akım oluşmuş olabilir. İzoasyon hatasını motorun gövdesiyle fazlar arası ohmetre ile ölçerek görebilirsiniz.
-Eğer motor belirli bir süre çalışdıktan sonra bu hatayı veriyorsa, dalgıç motoruna giden fazları pensampermetre ile ölçerek hangi fazdan fazla akım çekiyor kontrol görebilirsiniz.
- Eğer motor ve kabloda bir kısa devre yoksa Motor sürücü parametreleri yanlış girilmiş olabilir, motor sürücünü resetleyip sürücüyü tekrar çalıştırıp kontrol edebilirsiniz.
-P0350 parametresinde motor resistans değeri vardır, bu değer değiştirilmiş ve hatalı girilmiş ise bu tür hata çıkabilir.
- Dalgıç pompası borusunun vanaları kapalı ise motor aşırı akım çekerek bu hatayı verebilir. Boru vana ve hortumları kontrol ediniz.
- Eğer dalgıç motoru ilk çalıştığında bir kaç saniye bekleyip bu hatayı veriyorsa rampa değeri kısa seçilmiş olaiblir. Normalde P1120 rampa değeri 10 saniyedir (Yani 10 saniye içinde 2850devir/dakikaya hızlanarak çık) bu değer çok kısa ise motor hızlanana akadar yüksek akım çekecek ve F1 hatasına sebep olackatır. Bu değeri uzatabilirsiniz. 20 saniye yapabililirsiniz. Özellikle büyük güçdeki motorlarda bu arıza görülebilir.
- Solar sulama sistmelerin Güneşin ani kaybolup ve tekrar gelmesi esnasında frekans çok hızlı düşer ve çıkar. Bu motorun ani olarak aşırı yüklenmesine e yüksek akım çekmesine sebep olabilir. Gözlemleyerek havanın birden açması esnasında hataya düşüyorsa P1310 parametresini değiştirerek çözebilirsiniz. P 1310 değer 0 ile 250 arasında bir değer ayarlyabilirsiniz. (frekans /volt eğrisi ) Normalde solar uygulamalarda 0 olarak ayarlıyoruz, ancak 50 ve üstünde değerlerde deneyerek hatayı gidermeye çalışabilirsiniz. Ayrıca P1312 değeride motor hızlanırken bu hatayı yapıyorsa düşürlmeli 50 ile sıfır arasında bir değere çekilmeli. Eğer hata bu parametreden kaynaklı değilse, bu değer 150de tutulması tavsiye edilir

F2 HAtası Siemens Sinamics V20 Solar Motor Sürücü F2 Hatası ve çözümleri

-Bu hata uyarısına motor sürücüne bağlanan güneş paneli voltajının çok yüksek olması nedeniyledir
Tüm motor sürüclerinin DC maksimum giriş gerilimi Monofazlarda 450V trifaz sürücülerde ise 820V(bazılarında 920V) değerindedir. Eğer Motor sürücüsüne bu değerden daha yüksek bir gerilim uygularsanız F2 overvoltage yani yüksek gerilim hatasıyla karşılaşırsınız. Eğer bu gerilim çok yüksek olursa motor sürücü hasar görür. Bir sürücüye maksimum bağlanacak panel sayısı değil, bir dizideki maksimum bağlanacak panel sayısını kasdediyorum
örnek 2,2kw monofaz bir motor sürücüsüne 12 adet 285w/340w panel bağlarsanız bu hatayı görürsünüz. 11 e düşürürseniz bu hata gider. Ancak iki tane 11 paneli serileyip paralel bağlamanızda bu hatayı vermez.
Bu hat auyarsını gördüğünüzde bir dizideki güneş paneli sayısını azatlmalısınız.
Trifaz ve Monofaz Siemens/Frecon/Veichi/smart/Tescom/INv/Saj gibi sulama sistemlerinde kullanılan sürücülerine tek bir dizide bağlayacağınız panel sayılarını aşağıda veriyorum.
Çok soğuk havalarda güneş panelleri %10 dan fazla etiket değerinin üstünde bir açık devre gerilimi üretir. Kışın motor çalışmıyorken akım çekilmediği zamanalarda bu değer bir panel azaltılarak seçilmelidir

Sürücü----------------Panel Gücü--------------Seri bağlancak Panel----1 Dizinde Toplam Güç
Monofaz/Üçgen------ 170W Poli-------------------21 Adet------------------ 3570W
Monofaz/Üçgen-------205W Mono----------------18 Adet-------------------3690W
Monofaz/Üçgen-------230W Half Cut-------------17 Adet-------------------3910W
Monofaz/Üçgen-------285W Poli-------------------11 Adet-------------------3135W
Monofaz/Üçgen-------340W Mono-----------------10 Adet-------------------3400W
Monofaz/Üçgen-------340W Poli-------------------11 Adet-------------------3740W
Monofaz/Üçgen-------385W Half Cut-------------10 Adet--------------------3850W
Monofaz/Üçgen-------400W Mono-----------------9 Adet---------------------3600W
Monofaz/Üçgen-------410W Mono-----------------9 Adet---------------------3690W
Monofaz/Üçgen-------455W Half Cut--------------8 Adet--------------------3640W
Monofaz/Üçgen-------595W Half Cut-------------10 Adet--------------------5950W

Sürücü----------------Panel Gücü--------------Seri bağlancak Panel----1 Dizinde Toplam Güç
Trifaz /Yıldız--------170W Poli-------------------38 Adet-------------------6460W
Trifaz /Yıldız--------205W Mono---------------- 38 Adet------------------7790W
Trifaz /Yıldız--------230W Half Cut-------------34 Adet-------------------7820W
Trifaz /Yıldız--------285W Poli-------------------22 Adet------------------62701W
Trifaz /Yıldız--------340W Mono-----------------21 Adet------------------7140W
Trifaz /Yıldız--------340W Poli-------------------21 Adet-------------------7140W
Trifaz /Yıldız--------385W Half Cut-------------19 Adet-------------------7315W
Trifaz /Yıldız--------400W Mono-----------------19 Adet-------------------7600W
Trifaz /Yıldız--------410W Mono-----------------18 Adet---------------------7380W
Trifaz /Yıldız--------455W Half Cut--------------16 Adet--------------------7280W
Trifaz /Yıldız--------595W Half Cut--------------20 Adet------------------11900W

- Dalgıç motorları özellikle BLDC fırçasız motorlar enerji kesildiğinde yüksek gerilim oluşturabilirler. Sadece Motoru kapatırken bu hatayı alıyorsanız, motorun ürettiği yüksek gerilimden kaynaklanabilir.
-Eğer yukarıdaki panel sayıllarına göre serileme yaptığınız halde bu hatyaı alıyorsanız P0210 parametresindeki maksimum gerilim limitini kontrol ediniz.
-Eğer P1121 deki rampa değerin çık kısa ise motoru kapattığınızda bu hatayı alabilirsiniz.
-P1240 değeri 1 yapılması unutulmuş olabilir.

F3 Düşük gerilim hatası, Siemens Solar Motor Sürücü F3 Hatası ve çözümü
- Simens motor sürücüsüne bağladığınız panel yeterli gerilim üretmediği zaman sürücü frekansı düşürerek , azalan güce göre devri düşürür.
Eğer devir minum değere geldiği halde DC gerilim bu değerde motoru döndürecek voltajda değilse , sürücü gerilim düşük hatası verecek ve kapanacaktır. Ekranda F3 hatası belirecektir. Motor Sürücü bu hatayı aldıkdan sonra eğer programı yapılmış ise belirli bir süre bekleyip tekrar deneyecektir. Özellikle sabah çok erken , akşam ve gündüz bulut geldiğinde bu hatayla karşılaşırsınız.
- Havada bulur yok ise ve bu hatayla karşılaştıysanız, su seviyesi çok düştüğünden motor tarafından çekilen akım artmış olabilir.
-Bu hatayı panel ilave ederek çözmekde mümkün.
Ancak belirlenen minumum devir genelde bu 1100 devirdir. Artık dalgıç motoru bu devirin altında suyu çıkartamyıcak ve kavitasyona girecektir. O yüzden bu devirin altında sürüclerin çalışmasını engellemek için minumum frekans değeri girilir. Bu değerin sütünde

F4 Invertör Aşırı ısınma Hatası Sinamics V20 F3 Hatası ve Nasıl giderileceği
Motor sürücüsünün ısınmasından kaynaklı oluşan hatadır. Sürücünün aşırı ısınmasına yol açan sebepleri ve çözümlerini aşağıda bulabilirsiniz.
- Motor sürücü parametreleri, motor ve sürücünün güçlerinde hata yoksa en bilinen sebep, havalandırma yetersizliğidir. Küçük dar ve havalandırması olmayan panolar sürücünün kısa sürede ısınmasına ve kendini korumak için aşırı ısınma hatası olan F4 vermesini sebep olur.
Motor sürücleri %92/98 arasında verime sahiptir. Doğru seçilmeyen Güneş enerji gerilimi ve motorun aşırı güç çekmesi motoru kısa sürede ısınmasına sebep olur. Bu ısıyı atacak yeterli havalandırma yapmanız gerekir. 30Kw lık bir sürücü tam güçte 2400watt/h ısınır. Buda panonun büyük ve havalandırma için yeterli pervazlarının olmasını gerektirir. Küçük pano kullanmayınız sürücünüz çok fazla F4 hatası vermeye başladıysa hasar görecek ve bozulacak demektir.
-Yazın en sıcak satlerinde motor sürücüye direk güneş ışığı düştüğünde, sürücü bu ısıya atamıyacağı için , aşırı ısınmaktan dolayı F4 hatası verecek ve duracaktır. Aşırı ısınan bir motor sürücüyü arka arkya çalıştırmaya zorlamayın, IDGBT lerin yanmasına yol açarsıız ve sürücü bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde hasar görür.
-Mümkünse motor sürücünün bulunduğu panonun çok sıcak havalarda kapağını kapatmayınız, veya panoya ısıya atabilecek güçlü bir fan koyunuz
- Besleme Gerilimi, DC güneş enerji gerilimi solar motor sürüclerin normal çalışma geriliminin üstünde bir değerde tutulduğunda bu hatayla karşılaşırsınız. Normalde tüm motor sürücleri monofaz olanları 330V DC gerilimle, Trifaz olanları ise 680V DC gerilimle çalışırlar. Güneş panellerinin gün içinde sabah öğle akşam saatlerindeki farklı ürettiği güç ve motorun yüküne göre DC gerilimin değişmesi sebebiyle çoğunluklaq bu gerilim değerlerinin üstünde panel bağlanır. Halbuki tüm DC sürüclerin 330V/680V DC gerlimin üstündeki ve altındaki değerlerde performansı düşer ve verilen enerjinin bir ksımını ısıya çevirirler. En çok rastlanılan aşırı ısınma hatalarının sebebi , gerilimin yüksek seçilmesidir. Özellikle panelleri daha az sayıda dizin yapıp, dizinleri paralleleyerek kullanmak bu problemi çözecektir. Örnek 11 Adet 340W panel monofaz sürücüye bağlamak yerine 8 Adet iki dizin yapıp 16 panel bağlıyarak bu hataları giderebilrisiniz.
-Çalışma frekansı, dalgıç motorunun devri normalin üstünde olduğundan motor sürücü normalin üstünde ısınarak F4 hatası verebilir. Dalgıç motorunun etiket değerindeki frekansının dışında kullanmayınız.

F11 Dalgıç Motoro aşırı ısınmış . Siemens Sinamics V20 Motor sürücü F11 hatası ve çözümleri

Motor sürücüsüne bağlanılan motor aşırı ısınmış demektir.
-Motor aşırı yüklenmiş olabilir. motoru kontrol edip aşırı yükleri azatlmalısınız.
- Motor çok düşük frekanslarda devirlerde çalışmış olabilir
-Dalgıç motrunun olduğu kuyuda su azalmış veya bitmiş olabilir.

F51 Eprom Parametre Hatası
Yapılandırılırken ayarları girilirken oluşan hatalı parametre girişinden dolayı oluşan hatalardır.
Erişim sırasında okuma veya yazma hatası oluşması diyede anlatılabilir. Rapor ve kayıtlar EPROM un içini doldurmuş olaiblir, çok fazla
parametreler değiştirilmesinden kaynaklanabilir.
• Bazı parametreler doğru okunmuyor bu hatayı iptal etmek içinaçma kapama yapılmalıdır.
• Açma kapama dan sonra düzelmezse fabrika ayarlarına getiriniz
• Aşağıdaki durumlarda bazı parametreleri varsayılan değerlere döndürün:
• Düzelmezse İnvertörü servise götürünüz
• r0949 = 1: EEPROM full
• r0949 = 1000 + block No: reading data block failed
• r0949 = 2000 + block No: reading data block timeout
• r0949 = 3000 + block No: reading data block CRC failed
• r0949 = 4000 + block No: writing data block failed
• r0949 = 5000 + block No: writing data block timeout
• r0949 = 6000 + block No: writing data block verify failed
• r0949 = 7000 + block No: reading data block at wrong time
• r0949 = 8000 + block No: writing data block at wrong time
• r0949 = 9000 + block No: factory reset did not work because restart or power failure

Hazırlaya , Elektrik Müh İsmail Hakkı Özdem
Elektr Müh. İsmail Hakkı Özdem
Çamlıc aM 147. C 4/I
Yenimahalle Ankara 0312 425 2200

Cevapla

“Solar Motor Sürücüleri” sayfasına dön