Dalgıç Motor Kosinüs Fi Güç Faktörü COSφ Hesabı ve Kompanzasyonu

Cevapla
atakale
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 338
Kayıt: Prş Mar 01, 2018 4:52 pm
Konum: Ankara
İletişim:

Dalgıç Motor Kosinüs Fi Güç Faktörü COSφ Hesabı ve Kompanzasyonu

Mesaj gönderen atakale » Pzr Ağu 01, 2021 6:12 pm

Şebekeye bağlı Solar invertörler ve Off-Grid İnvertörler , Dalgıç Motor Sürücülerinin çoğu, yükleri doğrudan beslemek için varsayılan olarak yalnızca aktif güç üretir. Sonuç olarak, İnvertölere bağlı yükler , motorlar reaktif güç tüketecek ve sistemin güç faktürünü (Cosφ ) azaltacaktır. Bu yüzden reaktif güç kompanzasyonu daha gerekli hale geliyor.
Geleneksel invertörlere benzer şekilde, akıllı invertörler doğru akımı (DC) alternatif akıma (AC) dönüştürür. Temel fark, reaktif gücü üzerinde harcama veya verme yetenekleridir. Bu süreç aynı zamanda reaktif güç kompanzasyonu olarak da bilinir. İnvertörlerin reaktif güç kompanzasyonu yapılmadan çalıştırılması, cihazın çalışma ömrünün azalmasına veya arızalanmasına neden olabilecek ısı yaratır.
Aktif/Gerçek Güç – ortak birim kilovattır (kW). Tamamen dirençli bir yük örneği, bir ısıtma elemanı olabilir. Dirençli bir yükte, besleme voltajı ve yük akımı, sinüzoidal dalga formunun tepe ve dip noktaları çakışacak şekilde "faz içi"dir. Gerçek Güç gerçek iş yapar.
Reaktif Güç –ortak birim kilo-volt-amper-reaktiftir (kVAR). Motor veya balast gibi yükler, yük akımının gerilimin gerisinde kalmasına ve kapasitör yükleri, akımın gerilimi yönlendirmesine neden olacaktır. İşte bu faz farkından kaynaklanan kayıp/güç Reaktif güçtür
Görünen Aktif Güç – ortak birim kilo volt amperdir (kVA). Görünen güç, Gerçek Güç ile Reaktif Gücün “vektör toplamı”dır. Görünür Güç, Gerçek ve Reaktif Güç öğelerinin birleşimiyle yerel şebekeye yüklenen toplam yüktür.
Birçok ülkede güneş enerji sistemlerinde güç faktörünün 0,95e yükseltilmesi bir zorunluluktur. Bu, güç faktörü kompanzasyonunu mecbur olduğu anlamak anlamına gelir.
Resim
Öncelikle AKTİF, REAKTİF ve GÖRÜNÜR güç arasındaki ilişkiyi anlamamız gerekir. Görünür güç, aktif ve reaktif güçten oluşur, yalnızca saf doğasında var olan iki farklı güç türü. Aktif ve reaktif güç arasında bir ilişki olmadığı için bir güç tipini diğerine dönüştürmek mümkün değildir. Böyle bir ilişkinin grafiksel bir modeli, x ekseni için aktif güce ve y ekseninde reaktif güce sahip bir kartezyen koordinat sistemidir. Bu 3 güç türü, aşağıdaki şemada gösterildiği gibi Pisagor teoremine göre birbiriyle ilişkilidir.
Resim

Ancak bir PV invertör tarafından reaktif güç üretimi aküden, güneş panelinden enerji çekmeden mümkün değildir ve bir enerji sarfiyatı vardır. Büyük boyutlu olmayan bir invertör için, reaktif güç üretimi, gerçek güç üretimiyle ilişkili akımla faz dışı olan bir reaktif akım gerektirir. Bu, daha büyük bir inverter akımı ile sonuçlanır, dolayısıyla güç elektroniği anahtarları ve filtre elemanları üzerinde daha yüksek kayıplar ve termal stres uygulanır. Bu ek kayıplar, gün ışığında çalışma sırasında genel PV sisteminin verimliliğini biraz azaltacaktır. İnverter gece çalıştırılırsa, bu kayıplar şebeke kaynağından çekilir ve bu, elektronik bileşenlerin ömrünü kısaltabilir. PV eviriciler tarafından reaktif güç üretiminin maliyetini değerlendirirken tüm bu konuların dikkate alınması gerekecektir.

İnvertör, yük tarafından tüketilen akımı, bu akım yüke güç aktarıyor olsa da olmasa da iletmelidir. İnverter, aktif+reaktif enerji döngüsünün bir parçası olarak geri dönen enerjiyi almanın bir yoluna sahip olduğu sürece, bu gücün pillerden gelmesi gerekmeyecektir. Bu, ya bir çevrim periyodu boyunca invertörde dahili olarak enerji depolayarak(kondansatör) ya da zamanın bir bölümünde pillere aktif olarak güç geri vererek yapılabilir.
Bu mükemmel bir şekilde yapılsa bile, görünen güç ile gerçek güç arasındaki farktan kaynaklanan kablolamada ve pilde daha yüksek direnç kayıpları ve daha yüksek Peukert Yasası kayıpları olacaktır. Tavsiyemiz bu konuyla ilgili güç kompanzasyonu yapabilen invertörler almanızdır.
Elektr Müh. İsmail Hakkı Özdem
Çamlıc aM 147. C 4/I
Yenimahalle Ankara 0312 425 2200

Cevapla

“Dalgıç Motorları” sayfasına dön