Ortak Port , Ayrı/Separate bağlantı Portlu BMs arasındaki fark

Cevapla
atakale
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 340
Kayıt: Prş Mar 01, 2018 4:52 pm
Konum: Ankara
İletişim:

Ortak Port , Ayrı/Separate bağlantı Portlu BMs arasındaki fark

Mesaj gönderen atakale » Pzr Nis 02, 2023 4:42 pm

Ortak Portlu BMS ve Ayrı Pottlu/Seperate BMS arasındaki fark nedir karşılaştırması
Aynı port/Kablo üzrinden hem şarj hemde deşarj yapılan BMS lere ORtak port BMS denir. Eğer Şarj ve deşarj portları , terminal/bağlantı ablosu ayrı ise bunlarada farklı/ayrı port BMs denir.
Bms'nin hem şarj hem de yükün bağlantısını ve bağlantısını kesmesini ayrı ayrı yönetmesini istiyorsanız Ayrı port bağlantısı olan BMS kullanmalısınız. Bölünmüş bağlantı noktası yüksek voltaj görürse şarjı kapatabilir. Düşük voltaj görürse yükü kesebilir. Ayrı olması, yükü etkilemeden entegre bir şarj kontrol cihazına sahip olmasını sağlar. Yani Herhangi bir hata dolayısıyla BMs deşarjı enerji vermeyi keserse, Ayrık port olduğunda, şarja devam eder. Halbuki, ortak portta hem şarj hemde deşarj aynı anda durur.
Resim
Lityum-iyon akü koruma levhası olarak da adlandırılan BMS Akü Yönetim Sistemi. Kendi akü paketinizi DIY yaparken, uygun BMS'yi nasıl seçeceğiniz konusunda kafanız karışabilir. Örneğin ortak portlu BMS'ye mi yoksa ayrı portlu bir BMS'ye mi ihtiyacım olacak? Bu yazıda bazı ipuçları tavsiyleri paylaşacağız.
Ortak Bağlantı Noktası BMS Nedir?
Aynı bağlantı noktası, şarj ve deşarj negatif kutbu C- paylaşılır, yalnızca bir kablo gerekir, şarj/deşarj MOSFET'lerı çiftler halinde görünür ve aynı port kartının şarj akımı deşarj akımı kadar büyüktür. BM'den 2 kablo çıkışı vardır. Şarj ve deşarj akımları aynıdır.
Ortak port BMS'nin avantajı, yalnızca 2 kablo çıkışına sahip olması, bağlanması kolay olması ve eski BMS'yi değiştirirken çok daha yaygın olarak kullanılmasıdır. Eski BMs lerin çoğu ortak portludur.
Ayrı Port BMS Nedir?
Ayrı port, şarj ve deşarj negatif kutupları ayrılır, her bir şarj ve deşarj kabloları ayrı çıkması gerekir, deşarj terminali P-'ye bağlanır, şarj terminali C-'ye bağlanır ve deşarj devresi şarj MOFEt'lerinden geçmez. BMS'den 3 kablo çıkışı vardır.
Şarj akımı küçük ve deşarj akımı büyük olduğundan, ayrı bağlantı noktası şarj devresinde kullanılan MOS'un maliyetinden tasarruf sağlayabilir, MOS daha küçük olabilir. Dahası, ayrı bağlantı noktası, BMS çalışırken ısıyı azaltabilir.
Bunları ayırmanın asıl amacı, yükten ayrı bir şarj cihazınız olduğunda, birinin veya diğerinin bağlantısını kesebilmenizdir.
Akünün dolu olduğunu ve BMS'nin şarj cihazının bağlantısını keseceğiniz zaman 2 bağlantı noktanız yoksa, voltaj yeterince düşük olana kadar yükü de keseceksiniz demektir.. Optimal senaryoya aykırı bir durum
Diğer yol ile aynı. Diyelim ki voltajınız düşüyor.. sonra yükü kesiyor ama aynı portta şarjınız varsa şarjı da kesiyorsunuz ve tekrar şarjı etkinleştirmenizin ortak portta mümkün değil
Bu yüzden her iki portuda ayrı ayrı kontrol etmeniz büyük avantajdır
Yukarıdaki aynı cihazda şarj cihazınız ve yükünüz varsa çalışmaz ve üst veya alt voltaj tetiklenirse ne olacağını düşünmeniz gerekir.
Resim
Elektr Müh. İsmail Hakkı Özdem
Çamlıc aM 147. C 4/I
Yenimahalle Ankara 0312 425 2200

Cevapla

“BMS Lifepo4 Lityum Batarya Yönetim Sistemleri” sayfasına dön